ההתנהלות האמריקאית עושה בדיוק ההפך
https://youtu.be/AAZWunqFaAk
נועה לזימי: אני חושבת שאיראן מנסה לנצל את הרצון האמריקאי להגיע להסכם ולסיים את המלחמה כדי להרחיב את המשוואה בלבנון, לא רק סביב הדאחייה אלא בדרום לבנון בכלל. מבחינתה, כל עוד ישראל פועלת נגד חיזבאללה, היא תנסה להפעיל לחץ דרך וושינגטון, משום שהיא מבינה ש'טראמפ הוא זה שיכול ללחוץ על ישראל.
לדעתי המדיניות האמריקאית בפועל 'עושה בדיוק ההפך' מהמטרה המוצהרת של החלשת איראן ושלוחותיה. במקום לצמצם את השפעתה, היא מאפשרת לאיראן להציג את עצמה כמי שמגינה על לבנון, ואף 'לפרוס את חסותה על ביירות ועל לבנון כולה', ובכך לחזק את מעמדה האזורי ואת מעמדו של חיזבאללה.
הראיון המלא התקיים בערוץ 14, בתאריך 24 ביוני 2026.
*הדעות המובעות בפרסומי מכון משגב הן על דעת המחברים בלבד.