21
אלי קלוטשטיין: לבנון היא נקודת מתח ומחלוקת בין ישראל לארה"ב. לא בטוח שישראל הייתה רוצה דווקא למתוח את החבל עד הסוף בנקודה הזאת. לא מדובר בהכרח בעניין של שחור ולבן, וישראל יכולה להבהיר לאמריקאים שיש דברים שהיא מוכנה לקבל ויש דברים שלא. למשל, גם אם לא תמשיך בלחימה באזור נבטיה, היא יכולה אולי לקבל כמשהו ארוך טווח יותר נסיגה לאזור הליטני, שהוא גבול טבעי ובר-הגנה.
האיראנים מבינים את כל זה, והצליחו ליצור באופן בוטה מעל הראש של מחלקת המדינה השפעה ישירה על מה שנעשה בלבנון מול הנושאים והנותנים מצד ארה"ב. גם אם האמריקאים מנסים, אפילו היום, לקדם שיחות בין הממשלה הלגיטימית בלבנון לבין ישראל כדי לנסות לפתור את המשבר בין המדינות, ברגע שהמשא ומתן מול איראן נותן להם את היד החזקה בלבנון ואת האפשרות להחליט מה קורה בשטח עם חיזבאללה ומול ישראל – מה שנעשה מול הממשלה הלבנונית הופך הרבה פחות משמעותי ומעשי.
הריאיון המלא שודר בגלי ישראל, בתאריך 23 ביוני, 2026.
*הדעות המובעות בפרסומי מכון משגב הן על דעת המחברים בלבד.