סיפתח מדיני- בטחוני

1

בית הדין הבין לאומי לצדק בהאג צפוי לפרסם את החלטתו בנוגע לתביעת ניקרגואה נגד גרמניה, בדרישה לעצור את הסיוע הצבאי לישראל.

 

2

דווח ברויטרס כי בית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג (ICC) מלקט עדויות של עובדים בבתי החולים שיפא ונאצר בעזה.

 

3

דווח כי מוסקבה הצליחה לחלק את שכירי החרב של כוח ואגנר ל-4 קבוצות שנמצאות תחת פיקוד משרד ההגנה וסוכנויות המודיעין הרוסיים.

 

4

טהרן אירחה השבוע “ועידה לשת”פ כלכלי איראן-אפריקה”, שבה השתתפו נציגים מ-40 מדינות באפריקה. ראיסי קרא בכנס לשת”פ בתחומי טכנולוגיות מתקדמות.

 

5

לפי ארגון “סטארט-אפ ניישן סנטרל” חברות ההזנק הישראליות גייסו 1.8 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024 – עלייה של 8.5 אחוזים ביחס לרבעון הקודם.

 

ישראל 2.0 –

חזון ותשתית רעיונית אחרי המלחמה

בדמוקרטיות אחרות, אמירה כמו של תא"ל גולדפוס הייתה מסתיימת בהדחתו

מטרת המיזם להניח חזון ותשתית רעיונית למדינת ישראל לעשורים הקרובים. חשיבותו של המיזם נובעת ממשמעותם המכוננת של אירועי שבת שמחת תורה, ה-7 באוקטובר 2023, שנצרבו בתודעה הלאומית הקולקטיבית הישראלית לשנות דור. מדינת ישראל שלאחר ה-7 באוקטובר כבר איננה אותה מדינה שהייתה עד אז, 

מברכים את מכון משגב

נשיא המדינה יצחק הרצוג 

בירך את מכון משגב לביטחון לאומי ולאסטרטגיה ציונית

במלאות שלוש שנים להסכמי אברהם.

(הוקלט בספטמבר 2023)

מכון משגב לביטחון לאומי ולאסטרטגיה ציונית

מכון משגב לביטחון לאומי ולאסטרטגיה ציונית מקדם מדיניות פרגמטית וריאליסטית בסוגיות הביטחון הלאומי, מתוך מחויבות לרעיון הציוני. המכון חותר להשפיע על המדיניות הישראלית בתחומי הביטחון הלאומי במטרה לחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, בטוחה ומשגשגת. 

How can Israel improve its public diplomacy

May 15, 2024 On 20:00
דילוג לתוכן